تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گلایه تعدادی از پارکبانان مشهدی نسبت به جابجایی شغلی در شهرداری |از توانمندی پارکبانان در دیگر بخش‌های شهرداری استفاده می‌شود

  • کد خبر: ۱۳۴۷۷۴
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
  • ۴
گلایه تعدادی از پارکبانان مشهدی نسبت به جابجایی شغلی در شهرداری |از توانمندی پارکبانان در دیگر بخش‌های شهرداری استفاده می‌شود
روز گذشته بیش از ۶۰ نفر از پارکبانان شرکت الیت با حضور درمقابل شورای اسلامی شهر مشهد، اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کردند.

علی رضایی | شهرآرانیوز؛ مدیریت شهری همواره بر هوشمندسازی پارکینگ‌ها و خدمات پارک حاشیه خودرو‌ها در معابر اصلی و فرعی شهر، تأکید می‌کند. در این راستا با مطالعات همه جانبه  در زمینه پارک حاشیه‌ای در مشهد، به تازگی تعداد زیادی از معابر شهری از اجرای این طرح معاف شده اند. از این رو به برخی پارکبانان شرکت الیت اعلام شده است که برای ادامه فعالیت در شهرداری، خود را به سازمان عمران شهرداری معرفی کنند تا مدیریت شهری از توانمندی آن‌ها در دیگر حوزه‌ها استفاده کند و از تعدیل این نیرو‌ها پیشگیری شود.

روز گذشته بیش از ۶۰ نفر از پارکبانان شرکت الیت با حضور درمقابل شورای اسلامی شهر مشهد، اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کردند. رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و مسئولان شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد، در جمع این افراد حاضر شدند و با آن‌ها درباره ادامه فعالیتشان در شهرداری گفتگو کردند.

امنیت شغلی، دغدغه پارکبانان

اخوان از پارکبانان شرکت تات است که سابقه کاری ده ساله در این شرکت دارد. او که در جمع افراد تجمع کننده حضور دارد، در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه شرکت الیت با بنده و برخی از همکارانم تماس تلفنی گرفت و اعلام کرد که برای ادامه کارمان در شهرداری به سازمان عمران برویم، گفت: ما درخواست می‌کنیم که در زمینه کاری خود فعالیتمان را ادامه دهیم. با این حال اگر امنیت شغلی، کاری و مالی ما تأمین شود و  شرکت تضمین کننده آن باشد، مشکلی برای انجام کار نداریم. وی افزود: البته برخی از همکاران ما درخواست استفاده از بیمه بیکاری را دارند.

پارکبان دیگری به خبرنگار ما گفت: در حاشیه این تجمع نیز مدیران شرکت صحبت کردند، اما همان حرف‌های قبلی را تکرار و اعلام کردند که ما پارکبانان باید جای خود را عوض کنیم؛ زیرا پارکینگ‌ها ظرفیت حضور ما را ندارند. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که تا پیش از این، ما دو روز در هفته هم اضافه کار داشتیم. وی ادامه می‌دهد: نیرو‌های پارکبان سال‌ها برای شهرداری کار کرده و امانت دار مال مردم بوده اند؛ حال که سابقه کاری داریم و سن و سالی هم از ما گذشته است، باید به کار دیگری مشغول شویم.

خانم شفیعی نیز یکی از همکاران شرکت تات است که در تجمع اعتراضی همکاران خود شرکت کرده است. به گفته او آقایان فعال در بخش پارکبانی، روز‌های سختی را تحمل کردند. وعده داده بودند که پارکبانان زیر مجموعه سازمان ترافیک قرار گیرند، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

نیرو‌های شرکت تات با قرارداد به سازمان عمران منتقل می‌شوند

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، درباره اعتراض نیرو‌های شرکت تات که قرار است به یکی از سازمان‌های شهرداری انتقال داده شوند، گفت: این شرکت، مسئولیت و مدیریت پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای شهر مشهد را دارد و درراستای هوشمند سازی مقرر شد تعداد نیرو‌های این شرکت کمتر شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، سیدمهدی امامی میبدی افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی و با توجه به رابطه قراردادی که همکاران شرکت تات داشتند، مساعدتی انجام شده است که این افراد را به سازمان عمران شهرداری معرفی کنیم و درصورت واجد شرایط بودن در این سازمان به کارگرفته شوند.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مردم مبنی بر اینکه برخی معابر به مدیریت پارک حاشیه‌ای نیازی ندارد و به دلیل تقاضای کم برای پارک ماشین، تعدادی از معابر حذف شده است و به تبع آن، تعداد نیرو‌ها نیز باید کاهش یابد.

برنامه ریزی برای حفظ معیشت نیرو‌ها

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و نوآوری شهری شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: تعداد نیرو‌های مازاد شرکت ۶٠ نفر است که برای اینکه موضوع تعدیل آنان مطرح نشود،  به دستور شهردار، شرایطی را فراهم کردیم تا در پیمان‌های سازمان عمران مشغول فعالیت شوند.

سید جلال واعظ حسینی افزود: نزدیک به ٢٠٠ شغل مانند رانندگی، ماشین سنگین، انبارداری، رنگ آمیزی، سرپرستی و همچنین کارگاه الکترونیک و برق در این سازمان وجود دارد که افراد می‌توانند در این بخش‌ها مشغول به فعالیت شوند. همچنین تلاش کردیم به حقوق و دستمزد آن‌ها آسیبی وارد نشود.
وی ادامه داد: حذف برخی معابر موجب شد این اقدامات صورت گیرد و این موضوع، ما را به سمت بهینه سازی و بهره‌وری پیش برد؛ البته حفظ بیت المال و صرفه جویی در بیت المال نیز برای ما اهمیت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ابوالفضل مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
0
1
با سلام بعد از 10سال زحمت کشیدن و خدمت رسانی به مردم
حتی در روز های خاص ازجمله شهادت ها اربعین تاسوعا و عاشورا و غیره
از امانت داری ها پیداکردن گوشی موبایل،کیف پول، طلا،وغیره
و رساندن لوازم پیدا شده توسط نیروهای الیت به صاحبان
بعد این همه مدت حالا باید برای پیمانکار عمران کارگری انجام بدیم ما اگه می‌خواستیم کارگری انجام بدیم به الیت نمی آمدیم که الان که این بشه حال روز مون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
0
ای خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
0
ای خداآاااااااااااا
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
0
0
چرا واقعا هیچ کس پیگیری نمیکند؟بخاطر منافع خودشون بابت خصوصی سازی با زندگی این افراد بازی میکنن و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده متاسفم واسه شهرداری مشهد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->